Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Verbalization of the “threat” concept in the Russian language

Research Article
DOI: 10.21661/r-463964
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Ushakova E. V. 1
Work direction:
Филология
Rating:
Article accesses:
2821
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 FSBEI of HE "Voronezh State University"
For citation:
Ushakova E. V. (2017). Verbalization of the “threat” concept in the Russian language. Interactive science, 37-38. https://doi.org/10.21661/r-463964

  • Metadata
  • Full text
  • Reviewing
  • Metrics
UDC 8

Abstract

The author examines the “threat” concept in the Russian language, as well as provides the main goal of the work – to describe the “threat” concept as one of the types of a conflict manifestation.

References

  1. 1. Будина Е.В. Речевое поведение учителя с установкой на конфликт Е.В. Будина, В.С. Третьякова // Проблемы лингвистического образования школьников: Материалы науч.-практич. конф., Екатеринбург, 28–29 марта 2000 г. – Екатеринбург, 2000.
  2. 2. Булыгина Т.В. Приемы языковой демагогии. Апелляция к реальности как демагогический прием / Т.В. Булыгина, А.Д. Шмелев // Языковая концептуализация мира (на материале русской грамматики). – М., 1997.
  3. 3. Грайс Г.П. Логика речевого общения // Новое в зарубежной лингвистике. – Л. – М., 1985. – Вып. 16.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.