Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Tests for educational activities as a tool to study new material

Research Article
DOI: 10.21661/r-463971
Open Access
Monthly international academic journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international academic journal «Interactive science»
Author:
Senognoeva N.A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2778
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 FSAEI of HE "Russian State Vocational Pedagogical University"
For citation:
Senognoeva N. A. (2017). Tests for educational activities as a tool to study new material. Interactive science, 46-48. https://doi.org/10.21661/r-463971

  • Metadata
  • Full text
  • Reviewing
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article describes the tests for educational activities as a tool to study the new material. According to the author, the tests at all stages of education help a teacher to work towards achieving good results by the students laid down in the Federal State Standards.

References

  1. 1. Сеногноева Н.А. Обучающие тесты: Инновационная педагогическая технология: Монография. – Нижний Тагил: НТГСПА, 2005. – 154 с.
  2. 2. Сеногноева Н.А. Показатели тестов учебной деятельности как технологическая основа их конструирования. Текст / Н.А. Сеногноева // Открытое образование. – 2005. – №4. – C. 19–26.
  3. 3. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности как технология развития универсальных учебных действий учащихся // Ямальский вестник. – 2016 – №3 (8). – С. 39–45.
  4. 4. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности. Принципы конструирования и эффективность применения тестов учебной деятельности // Lambert Academic Publishing, Saarbrücken. – 2013. – 264 с.
  5. 5. Сидельникова Т.Т. Компьютерный контроль знаний при изучении социально-политических дисциплин / Т.Т. Сидельникова // Педагогика. – 2005. – №4. – С. 53–60.
  6. 6. Тестов В.А. «Жесткие» и «мягкие» модели обучения / В.А. Тестов // Педагогика. – 2004. – №8. – С. 35–39.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.