Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Analysis of the bearing capacity of the subsidence base of the roadbed on the permafrost soil

Research Article
DOI: 10.21661/r-464080
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Lutskii S. I. 1 , Artiushenko I. A. 2
Work direction:
Тема номера
Rating:
Article accesses:
3116
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Russian University of Transport
2 FSBEI of HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration”
For citation:
Lutskii S. I., & Artiushenko I. A. (2017). Analysis of the bearing capacity of the subsidence base of the roadbed on the permafrost soil. Interactive science, 8-13. https://doi.org/10.21661/r-464080

  • Metadata
  • Full text
  • Reviewing
  • Metrics
UDC 69

Abstract

The article presents an analysis of the theory and practice of calculating the bearing capacity of the roadbed in conditions of permafrost soils using the example of the North-Latitudinal Railway. Calculations of the stability coefficient and the safety factor of the roadbed in difficult natural conditions are shown.

References

  1. 1. Ведомственные строительные нормы ВСН 61–89 «Изыскания, проектирование и строительство железных дорог в районах вечной мерзлоты» (утв. Приказом Министерства транспортного строительства СССР от 20.07.1989 N МО 437).
  2. 2. Ведомственные строительные нормы ВСН 84–89 «Изыскания, проектирование и строительство автомобильных дорог в районах распространения вечной мерзлоты» (утв. письмом Министерства транспортного строительства от 13 марта 1989 г. N АВ-110)
  3. 3. Луцкий С.Я. Рекомендации по интенсивной технологии и мониторингу строительства земляных сооружений на слабых основаниях / Под общ. редакцией С.Я. Луцкого – М.: Тимр, 2005. – 96 с.
  4. 4. Луцкий С.Я. Строительство путей сообщения на Севере / С.Я. Луцкий, Т.В. Шепитько [и др.]. – М.: ЛАТМЭС, 2009. – 286 с.
  5. 5. Расчёты и проектирование железнодорожного пути: Учебное пособие для студентов вузов ж.-д. трансп. / В.В. Виноградов, А.М. Никонов, Т.Г. Яковлева [и др.]; под ред. В.В. Виноградова, А.М. Никонова. – М.: Маршрут, 2003. – 486 с.
  6. 6. Свод правил СП 25.13330.2012 «СНиП 2.02.04–88. Основания и фундаменты на вечномерзлых грунтах». Актуализированная редакция СНиП 2.02.04–88 (утв. приказом Министерства регионального развития РФ от 29 декабря 2011 г. №622).
  7. 7. СТН Ц-01–95. Строительно-технические нормы Министерства путей сообщения Российской Федерации. Железные дороги колеи 1520 мм. – М., 1995.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.