Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Vospitanie detei s umerennymi intellektual'nymi sposobnostiami muzykoi

Proceeding
DOI: 10.21661/r-465738
Open Access
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Dumchene A. L. 1 , Bulbenko I.. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
1635
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Dumchene A. L., & Bulbenko I. I. (2017). Vospitanie detei s umerennymi intellektual'nymi sposobnostiami muzykoi. Upbringing and education: theory, methods and practice, 345-347. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-465738

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Современная тенденция инклюзивного воспитания детей с умеренными интеллектуальными способностями вызывает проблемы для детей, родителей и педагогов. Цель данного исследования состоит в том, чтобы изучить пригодность методики «Колокольчик» системы музыкального воспитания Монтессори для детей с умеренными интеллектуальными способностями. Результаты показали, что музыкальная терапия положительно влияет на развитие детей с умеренными интеллектуальными способностями.

References

  1. 1. Aleksiene V. Emotional development of children with moderate intellectual impairment at music lessons: case study // Special education. – 2001. – №2 (5). – P. 6–14.
  2. 2. Kauffman J.M. and Hallahan D.P. Special education: what it is and why we need it. – Toronto, Canada: Pearson. – 2005. – Р. 591.
  3. 3. Matson, J.L., Wilkins, J. Psychometric testing methods for children’s social skills // Research in Developmental Disabilities. – 2009. – №30. – P. 249–274.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.