Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Vospitatel'naia rabota s kursantami obrazovatel'nykh organizatsii MVD Rossii sredstvami organizatsii sotsial'no-pedagogicheskoi deiatel'nosti kinokluba

Proceeding
DOI: 10.21661/r-466278
Open Access
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Kovrov V.V. 1 , Iakurina O. A. 2
Work direction:
Педагогика высшей профессиональной школы
Rating:
Article accesses:
2676
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Pedagogy, Psychology and Inclusive Education of Humanities-Pedagogical Academy (Brunch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University"
2 Institut psikhologii uchebno-nauchnogo kompleksa psikhologii sluzhebnoi deiatel'nosti FGKOU VO "Moskovskii universitet MVD Rossii im. V.Ia. Kikotia"
For citation:
Kovrov V. V., & Iakurina O. A. (2017). Vospitatel'naia rabota s kursantami obrazovatel'nykh organizatsii MVD Rossii sredstvami organizatsii sotsial'no-pedagogicheskoi deiatel'nosti kinokluba. Upbringing and education: theory, methods and practice, 372-385. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-466278

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In the article questions of the organization of educational work with cadets and listeners of educational organizations of the higher professional education system of the Ministry of Internal Affairs of Russia on the basis of the organization of a cinema club are considered. It is determined that the club is an effective pedagogical tool for the development of civic-patriotic and spiritual and moral qualities of cadets in the universities of the Ministry of Internal Affairs of Russia.

References

  1. 1. Баранов О.А. Медиаобразование в школе и вузе. – Тверь: Изд-во Тверского гос. пед. ун-та. – 2012.
  2. 2. Калач Е.В. Киновоспитание гражданина: Монография / Е.В. Калач; Воронежский ин-т гос. противопожарной службы МЧС России. – Воронеж: Воронежский гос. ун-т, 2014.
  3. 3. Ковров В.В. Воспитательная работа в общеобразовательной организации как ресурс обеспечения психологической безопасности // Вестник Вятского государственного университета. – 2014. – №7. – С. 116–125.
  4. 4. Ковров В.В. Нравственные ценности в социальной реальности: дихотомия выбора целей воспитания в современной образовательной практике // Вестник Академии права и управления. – 2016. – №42. – С. 195–201.
  5. 5. Ковров В.В. Системный подход в обеспечении качества образования в вузе // Научные исследования и образование. – 2006. – №1. – С. 5–11.
  6. 6. Ковров В.В. Субъектная позиция курсанта в обучении как условие успешности в профессионально-образовательной подготовке инспектора ПДН // Гуманитариум. – 2017. – №4 (5). – С. 23–26.
  7. 7. Медиаобразование в России: проблемы и перспективы // Материалы Первой Всероссийской интернет-конференции Ассоциации кинообразования и медиапедагогики России [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://mic.org.ru/2-nomer-2012/93-evolyutsiyasushchnosti-i-mnogoobrazie-ponyatiya-mediaobrazovanie(дата обращения: 15.10.2017).
  8. 8. Пензин С.Н. Кино как средство воспитания. – Воронеж: Изд-во Воронежского гос. ун-та, 2012.
  9. 9. Федоров А.В. Медиаобразование: история и теория. – М.: МОО «Информация для всех», 2015.
  10. 10. Фишов П.М. Интерактивные медиатехнологии в современном образовательном пространстве // Философия образования. – 2012. – №5 (44).
  11. 11. 100 отечественных кинолент [Текст]: на заметку педагогу / О. Кузнецова // Патриот Отечества. – 2013. – №3. – С. 23–24.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.