Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Особенности мышления у детей с ранним детским аутизмом

Proceeding
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Authors:
Ziabkina E. A. 1 , Shevtsova N. D. 1 , Shkriabko I. P. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
3725
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Ziabkina E. A., Shevtsova N. D., & Shkriabko I. P. (2017). Особенности мышления у детей с ранним детским аутизмом. Modern education development: theory, techniques and practice, 95-97. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматриваются особенности мышления у детей с РДА и приводятся примеры изучения мышления различными авторами. В работе также выделены виды мышления.

References

  1. 1. Аршатский А.В. Дети и подростки с аутизмом. Психологическое сопровождение / А.В. Аршатский, Е.Р. Баенская, И.А. Костин [и др.]. – М.: Изд. Центр Академия, 2005 – 224 с.
  2. 2. Никольская О.С. Аутичный ребенок. Пути помощи / О.С. Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг. – М.: Теревинф; Москва, 2007. – 288 с.
  3. 3. Тихомиров О.К. Психология мышления. – М.: Изд. Центр Академия, 2005. – 288 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.