Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Использование информационных технологий в лингвистике

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Tsvetkov A. A. 1 , Demina N. V. 1
Work direction:
Современные педагогические технологии
Rating:
Article accesses:
3441
Published in:
eLibrary.ru
1 Volgograd State Social Pedagogical University
For citation:
Tsvetkov A. A., & Demina N. V. (2018). Использование информационных технологий в лингвистике. Educational environment today: development strategy, 86-87. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

На современном этапе развития языкознания в рамках прикладной лингвистики выделяется компьютерная лингвистика. В статье рассматриваются возможности использования информационных технологий по оптимизации использования языка.

References

  1. 1. Зубов А.В. Информационные технологии в лингвистике. – М.: Академия, 2004. – 208 с.
  2. 2. Мокроусов М.Н. Разработка и исследование методов и системы семантического анализа естественно-языковых текстов: Дис. ... канд. техн. наук: 05.13.01 / М.Н. Мокроусов. – Ижевск, 2010. – 185 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.