Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Участие учащихся в олимпиадах по информатике

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Shiling G. S. 1 , Melnikova I. O. 1
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
1301
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Shukshin Altai State Humanitarian and Pedagogical University"
For citation:
Shiling G. S., & Melnikova I. O. (2018). Участие учащихся в олимпиадах по информатике. Educational environment today: development strategy, 57-58. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье обоснована значимость и актуальность олимпиадного движения по информатике. Выделены основные идеи, описаны концепции. В работе указаны те моменты, на которые особенно нужно обратить внимание при подготовке учащегося к олимпиаде по информатике.

References

  1. 1. Лейтес Н.С. О признаках детской одаренности [Текст]. – М., 2003. – 242 с.
  2. 2. Алексеев А.В. Подготовка школьников к олимпиадам по информатике: Учебно-методическое пособие для учащихся 7–11 классов / А.В. Алексеев, С.Н. Беляев [Текст]. – Ханты-Мансийск: РИО ИРО, 2008. – 284 с.
  3. 3. Хуторский А.В. Развитие одаренности учащихся: Методика продуктивного обучения [Текст]. – М., 2000. – 320 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.