Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Rol' prepodavatelia fizicheskoi kul'tury v sotsial'no-kul'turnoi zhizni studenta

Proceeding
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Matsola A. E. 1
Scientific adviser:
Kozhin V. V.2
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
2030
Published in:
eLibrary.ru
1 Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University"
2 FSAEI of HE "Southern Federal University"
For citation:
Matsola A. E. (2018). Rol' prepodavatelia fizicheskoi kul'tury v sotsial'no-kul'turnoi zhizni studenta. Pedagogical experience: from theory to practice, 33-35. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье описана роль преподавателя физической культуры в жизни студента. Авторами отмечается, что педагог физической культуры заинтересован в развитии целостной личности, ее способности и готовности реализовать свои силы в здоровом образе жизни, профессиональной деятельности, в построении социокультурной комфортной среды.

References

  1. 1. Физическая культура студента: Учебник / Под ред. В.И. Ильинича. – М., 2004.
  2. 2. Космолинский Ф.П. Физическая культура и работоспособность. – М., 1983.
  3. 3. Правовые и организационные основы физического воспитания студентов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://studopedia.info/2–105034.html (дата обращения: 25.04.2018).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.