Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Forming a safe lifestyle in pre-school children in the family

Proceeding
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Grigoreva E. A. 1
Scientific adviser:
Гатауллина Р.Ф.1
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
1311
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhnekamskii filial ChOU VO "Kazanskii innovatsionnyi universitet im. V.G. Timiriasova (IEUP)"
For citation:
Grigoreva E. A. (2018). Forming a safe lifestyle in pre-school children in the family. Upbringing and education: theory, methods and practice, 45-46. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article raises the question of the need to study the problem of the formation of a safe lifestyle in children of preschool age in the family. It is emphasized that the formation of a safe way of life in preschool children is especially important, as the knowledge gained at this age is preserved for life.

References

  1. 1. Авдеева Н.А. Безопасность: Учебное пособие по основам безопасности жизнедеятельности детей старшего дошкольного возраста / Н.А. Авдеева, Н.Л. Князева, Р.Б. Стеркина. – СПб.: Детство-Пресс, 2002.
  2. 2. Баль Л.В. Педагогу о здоровом образе жизни детей. – М.: Просвещение, 2005.
  3. 3. Васильева М.А. Программа воспитания и обучения в детском саду / М.А. Васильева, В.В. Гербова, Т.С. Комарова. – М.: Мозика-Синтез, 2007.
  4. 4. Тихомирова Л.Ф. Теоретико-методологические основы здоровьесберегающей педагогики. – Ярославль, 2004.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.