Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Aspekty kachestva zhizni basketbolistov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Dabashinskas M. 1
Scientific adviser:
Dumchene A. L.1
Work direction:
Социология
Rating:
Article accesses:
1105
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Dabashinskas M. (2018). Aspekty kachestva zhizni basketbolistov. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 120-123. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Цель исследования, представленного в данной статье, – выявить самооценку качества жизни баскетболистов разных возрастных групп. В исследовании применен опросник Элиота. Результаты показали, что индекс качества жизни юношей и взрослых практически не различается, но значимо различаются многие частные показатели качества жизни баскетболистов разного возраста. Взрослые наивысшие баллы поставили самоконтролю и умению управлять негативные эмоции, а юноши – внешней поддержке и надежде спортивной карьеры.

References

  1. 1. Иванова О.М. Физическая культура как условие качества жизни индивида / О.М. Иванова, Л.М. Билалова, С.С. Матвеев // Фундаментальные исследования. – 2014. – №12 (3). – С. 657–661.
  2. 2. Федотова И.В. Особенности качества жизни спортсменов высоких квалификационных разрядов в зависимости от направленности тренировочного процесса / И.В. Федотова, М.Е. Стаценко, В.С. Бакулин // Научно-теоретический журнал «Ученые записки». – 2014. – №4 (110). – С. 183–187.
  3. 3. Capone, V., Petrillo, G. Teachers’ perceptions of fairness, well-being and burnout A contribution to the validation of the Organizational Justice Index by Hoy and Tarter // International Journal of Educational Management. – 2016. – 30 (6). – С. 864–880.
  4. 4. Diener, E., Scollon, C. N., Lucas, R. E. The evolving concept of subjective well-being: The multifaceted nature of happiness // In E. Diener (Ed.), Social indicators research series. 2009. Vol. 39. Assessing well-being: The collected works of Ed. Diener. РР. 67–100. New York, NY, US: Springer Science + Business Media [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dx.doi.org/10.1007/978–90–481–2354–4_4
  5. 5. Eliot R. From Stress to Strength. – N.Y., 1993.
  6. 6. Lindström, B., Eriksson, M. (2010). The hitchhiker’s guide to salutogenesis: Salutogenic pathways to health promotion. 2010. Helsinki: Folkhälsan Research Centre.
  7. 7. Ryan, R. M., Deci, E. L. Overview of self-determination theory: An organismic-dialectical perspective // In E. L. Deci & R. M. Ryan (Eds.), Handbook of self-determination research. 2002. – P. 3–33. Rochester, NY, US: University of Rochester Press.
  8. 8. WHO. Measuring Quality of Life. 1997.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.