Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Features of verbal and logical thinking in primary school-aged children with mild mental disabilities

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Author:
Zamkina Z. G. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1741
Published in:
eLibrary.ru
1 MKOU Novoberezovskoi SOSh
For citation:
Zamkina Z. G. (2018). Features of verbal and logical thinking in primary school-aged children with mild mental disabilities. Scientific studies and modern education, 136-139. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The main task of the research is the study and analysis of psychological, pedagogical and methodical literature on the problem of research. Determining of the development’s features of verbal-logical thinking in primary school-aged children with mild mental disabilities

References

  1. 1. Бенилова С.Ю. Дошкольная дефектология. Ранняя комплексная профилактика нарушений развития у детей (современные подходы) / С. Ю. Бенилова, Л.А. Давидович, Н.В. Микляева. – М.: Парадигма, 2012. – 265 с.
  2. 2. Выготский Л.С. Проблема умственной отсталости // Собр. соч.: В 6 т. / Л.С. Выготский – М.: Педагогика, 1983. – Т. 5. – С. 231–256.
  3. 3. Забрамная С.Д. Психолого-педагогическая диагностика умственного развития детей: Учеб. для студентов дефектол. фак. педвузов и ун-тов / С.Д. Забрамная. – М.: Просвещение; Владос, 1995. – 112 с.
  4. 4. Коняева Н.П. Воспитание детей с нарушениями интеллектуального развития / Н.П. Коняева, Т.С.Никандрова. – М.: Владос, 2010. – 200 c.
  5. 5. Кащенко В.П. Педагогическая коррекция / В.П. Кащенко. – М.: Академия, 2010. – 304 c.
  6. 6. Стребелева Е.А. Формирование мышления у детей с отклонениями в развитии: Кн. для педагога-дефектолога / Е.А. Стребелева. – М.: Владос, 2005. – 180 с
  7. 7. Хитрюк В.В. Основы дефектологии / В.В. Хитрюк. – М.: Гревцова, 2009. – 280 c.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.