Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The development of goal setting in adolescents on the example of a children's public organization

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Author:
Parshina O. A. 1
Work direction:
Педагогическая и коррекционная психология
Rating:
Article accesses:
1059
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Voronezh State Pedagogical University"
For citation:
Parshina O. A. (2019). The development of goal setting in adolescents on the example of a children's public organization. Pedagogy and psychology: development prospects, 98-100. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article touches on the problem of formation pmpose setting as a process that provides a subjective activity and teenagers' success in daily life, and as a result of self-construction in club activity.

References

  1. 1. Выготский Л.С. Педология подростка (1929, 1930) // Выготский Л.С. Собр. соч.: В 6-ти т. – М.: Педагогика, 1984. – Т. 4. – С. 5–342.
  2. 2. Жилинская А.В. Анализ трудностей целеполагания у старших подростков // Психологическая наука и образование. – 2010. – №2.
  3. 3. Круглик Е.Г. Развитие способности к целеполаганию подростков 15–17 лет // Молодой ученый. – 2016. №20. С. – 646–649.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.