Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

ORGANIZATIONAL ASPECTS OF TEACHING SWIMMING CHILDREN BY A GAME METHOD

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Permiakov V. V. 1 , Zavialova O. B. 1
Work direction:
Инновационные принципы и подходы организации учебной деятельности
Rating:
Article accesses:
1133
Published in:
eLibrary.ru
1 Departament sportivnykh edinoborstv FGBOU VO "Krasnoiarskii gosudarstvennyi pedagogicheskii universitet im. V.P. Astaf'eva"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article discusses the problem of organizing training in swimming in children based on the use of the game method.

References

  1. 1. Карпенко Е.Н. Плавание: игровой метод обучения / Е.Н. Карпенко, Е.Н. Кошкодан. – М.: Пространство, 2009. – 48 с.
  2. 2. Новикова М.В. Плавать раньше, чем ходить // Инструктор по физкультуре. – 2014. – №3. – С. 32–39.
  3. 3. Пидкасистый П.И. Технология игры в обучении. – М.: Просвещение, 1992.
  4. 4. Чертов Н.В. Обучение плаванию: учеб. пособие. – Ростов н/Д: Южый Федеральный университет, 2010. – 178 с.
  5. 5. Шмарева Е.А. Методика обучения плаванию // Физическое воспитание и спортивная тренировка – №1. – 87 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.