Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Rol' pesni v razvitii inoiazychnoi kompetentsii na uroke inostrannogo iazyka

Proceeding
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Saltykova M. V. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
993
Published in:
eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Glazovskii gosudarstvennyi pedagogicheskii institut im. V.G. Korolenko"
For citation:
Saltykova M. V. (2019). Rol' pesni v razvitii inoiazychnoi kompetentsii na uroke inostrannogo iazyka. Upbringing and education: theory, methods and practice, 95-97. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье автор рассказывает о том, что песни на английском языке являются богатым источником для знакомства с историей и культурой англоговорящих стран в разный период их развития. Используя аутентичную песню на уроке, мы погружаемся не только в языковую реалию, но и развиваем языковое чутье обучающихся, формируем у них вторичную картину мира, которая включает знания о менталитете, быте, традициях носителей языка.

References

  1. 1. Thinking about songs as historical artifacts / The Library of Congress [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.loc.gov/teachers/classroom-materials/presentationsactivities/activities/songs/pdf/songThink.pdf (дата обращения: 22.05.2019).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.