Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Teoreticheskii analiz poniatiia "strakh" v psikhologo-pedagogicheskoi literature

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Osmanova S. 1
Scientific adviser:
Grishko I. V.2
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1642
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Philology, History and Arts of Humanitarian and Pedagogical Academy (branch) FSAEI of HE "Crimean Federal University named after V.I. Vernadsky "
2 Institute of Pedagogy, Psychology and Inclusive Education of Humanities-Pedagogical Academy (Brunch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University"
For citation:
Osmanova S. М. (2019). Teoreticheskii analiz poniatiia "strakh" v psikhologo-pedagogicheskoi literature. A breakthrough in science: development strategies, 127-129. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматриваются различные подходы к описанию термина «страх» в отечественной и зарубежной литературе.

References

  1. 1. Блейхер В.М. Толковый словарь психиатрических терминов / В.М. Блейхер, И.В. Крук. – Воронеж: МОДЭК, 1995. – 640 с.
  2. 2. Голутвина В.В. Как победить детские страхи: простые методики, которые помогут вашему ребенку ничего не бояться. – М.: Гелео, 2008. – 256 с.
  3. 3. Крайг Г. Психология развития / Г. Крайг, Д. Бокум. – СПб.: Питер, 2005. – 940 с.
  4. 4. Захаров А.И. Дневные и ночные страхи у детей. Серия «Психология ребенка». – СПб.: СОЮЗ, 2000. – 448 с.
  5. 5. Зубкова А.С. Детские страхи. Книга для родителей и педагогов / А.С. Зубкова, С.Г. Зубанова. – Ярославль: Академия Развития, 2007.
  6. 6. Изард К.Э. Психология эмоций. – СПб., 1999. – 464 с.
  7. 7. Ильин Е.П. Психология страха. – СПб.: Питер, 2017.
  8. 8. Комер Р. Основы патопсихологии. – СПб.: Нева, 2001.
  9. 9. Корсини Р. Психологическая энциклопедия / Р. Корсини, А. Ауэрбах. – СПб.: Питер, 2006. – 1096 с.
  10. 10. Овчарова Р.В. Практическая психология образования: учеб. пособие для студ. психол. фак. университетов. – М.: Академия, 2003. – 448 с.
  11. 11. Павлов И.П. О типах высшей нервной деятельности и экспериментальных неврозах. – М.: Медгиз, 1954. – 192 с.
  12. 12. Панфилова М.А. Тревожность и её коррекция у детей // Школа здоровья – 2006, – №1. – С. 17–28.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.