Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formirovanie tvorcheskogo potentsiala lichnosti rebionka kak uslovie razvitiia odarionnosti

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Author:
Zhiglova L. N. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
970
Published in:
eLibrary.ru
1 GBOU "Shebekinskaia gimnaziia-internat"
For citation:
Zhiglova L. N. (2019). Formirovanie tvorcheskogo potentsiala lichnosti rebionka kak uslovie razvitiia odarionnosti. Modern education development: theory, techniques and practice, 24-27. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются вопросы функционирования системы работы в образовательной организации по созданию условий для проявления каждым ребенком своих творческих способностей, поддержки его природной одаренности.

References

  1. 1. Божович Л.И. Личность и её формирование в детском возрасте / Л.И. Божович. – СПб.: Питер, 2009. – 400 с.
  2. 2. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей / Д.Б. Богоявленская. – М.: Академия, 2002. – 320 с.
  3. 3. Савенко А.И. Одарённый ребёнок в массовой школе / А.И. Савенко. – М.: Просвещение, 2006. – 239 с.
  4. 4. Яковлева Е.Л. Развитие творческого потенциала личности // Вопросы психологии. – 1999. – № 3. – С. 34.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.