Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Kompetentnostnyi podkhod k prepodavaniiu predmetov filologicheskogo tsikla v neprofil'nom vuze

Theses of Report
Published in:
International Extra-murral Online-conference «Competence approach in education: trends and challenges»
Author:
Idiatullina L. T. 1
Work direction:
Компетентностный подход в системе профессионального образования
Rating:
Article accesses:
1051
1 FGBOU VO "Kazanskii gosudarstvennyi institut kul'tury"
For citation:
Idiatullina L. T. (Jan 1, 1900). Kompetentnostnyi podkhod k prepodavaniiu predmetov filologicheskogo tsikla v neprofil'nom vuze. Competence approach in education: trends and challenges. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. Retrieved April 07, 2025, from https:/interactive-plus.ru/en/article/530325/discussion_platform

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье анализируются особенности преподавания курса зарубежной литературы в вузах культуры.

References

  1. 1. Бурцев А.А. Роль и место мировой литературы в художественном образовании // Художественное образование и духовное развитие личности. Рос. науч.-практ. конф. 22–24 октября 2002 г.: тез. докл. и сообщ. – Якутск, 2002. – С. 195–196.
  2. 2. Лотман Ю.М. Беседы о русской культуре. – СПб., 1994. – С. 8.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.