Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Razvitie myshleniia doshkol'nikov s pomoshch'iu mnemotekhniki

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Authors:
Logvinova N. I. 1 , Mazyrina L. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
916
Published in:
eLibrary.ru
1 MSBEI K/g of a combined type №46 "Kolokolchik"
For citation:
Logvinova N. I., & Mazyrina L. A. (2020). Razvitie myshleniia doshkol'nikov s pomoshch'iu mnemotekhniki. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 68-69. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрена проблема развития мышления дошкольников с помощью мнемотехники. Рассматриваются основные аспекты данной системы.

References

  1. 1. Блонский П.П. Память и мышление / П.П. Блонский. – СПб: Питер, 2001.
  2. 2. Большева Т.В. Учимся по сказке: учебно-методическое пособие / Т.В. Большева. – СПб.: Детство-Пресс, 2001.
  3. 3. Черемошкина Л.В. Развитие памяти детей / Л.В. Черемошкина. – Ярославль: Академия развития, 1996.
  4. 4. Кузьмина С.М. Мнемотехника [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://almanahpedagoga.ru/servisy/publik/publ?id=13288 (дата обращения: 21.10.2020).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.