Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Povyshenie motivatsii obucheniia na urokakh russkogo iazyka i literatury

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Psychology and Pedagogy as Scientific Basis for Establishment of Modern Society»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Psychology and Pedagogy as Scientific Basis for Establishment of Modern Society»
Author:
Ivanova E. A. 1
Work direction:
Теория и методика общего образования
Rating:
Article accesses:
619
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Sosnovskaia SOSh"
For citation:
Ivanova E. A. (2021). Povyshenie motivatsii obucheniia na urokakh russkogo iazyka i literatury. Psychology and Pedagogy as Scientific Basis for Establishment of Modern Society, 29-31. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассказывается о том, как повысить мотивацию учащихся при изучении русского языка и литературы.

References

  1. 1. Божович Л. И. Изучение мотивации поведения детей и подростков [Текст] / Л.И. Божович. – М., 1972.
  2. 2. Дейкина А.Д. Обучение и воспитание на уроках русского языка [Текст] / А.Д. Дейкина. – М., 1990.
  3. 3. Дорсман Е.М. Занимательные игры на уроках литературы для учащихся 5–9 классов: дидактические материалы [Текст] / Е.М. Дорсман. – Пермь, 2006. – 119 с.
  4. 4. Маркова А.К. Мотивация учения и её воспитание у школьников [Текст] / А.К. Маркова, А.Б. Орлов, Л.М. Фридман. – М., 1983.
  5. 5. Щукина Г.И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся [Текст] / Г.И. Щукина. – М., 1998.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.