Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Russian education at the beginning of the XIX century: the rejection of the French education system and the transition to the German

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Author:
Danilchenko S.L. 1
Work direction:
История и политология (археология, этнография, этнология и антропология, историография и др.)
Rating:
Article accesses:
790
Published in:
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 Institut obshchestvennykh nauk i mezhdunarodnykh otnoshenii FGAOU VO "Sevastopol'skii gosudarstvennyi universitet"
For citation:
Danilchenko S. L. (2022). Russian education at the beginning of the XIX century: the rejection of the French education system and the transition to the German. Science, education, society: trends and prospects, 16-29. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by

Abstract

The reforms of state power and public education led to the creation of the national education system. The foundation of the building was laid, which was to be built throughout the XIX century. The education system had no foundation, so it could not be sustainable. The development of domestic education was hindered by such a negative phenomenon of the social plan as the existence of serfdom.

References

  1. 1. Высшее образование в России: Очерк истории до 1917 г. – М.: НИИВО, 1995. – 342 с.
  2. 2. Данильченко С.Л. Этюды по истории российского образования IX–XIX веков. Учебное пособие. – Уфа: Аэтерна, 2021. – 281 с.
  3. 3. Зайцева Л.А. Генезис государственного управления высшим образованием в России // Основы государства и права. – 2006. – №2. – С. 73–82.
  4. 4. Змеев В.А. Эволюция высшей школы Российской империи. – М.: ЛАТМЭС, 1998. – 241 с.
  5. 5. Иванов А.Е. Ученые степени в Российской империи XVIII в. – 1917 г. – М.: ИРИ, 1994. – 195 с.
  6. 6. Кивлева Н.В. Становление образования в России. – М.: Нестор-История, 2012. – 306 c.
  7. 7. Константинов Н.А. Очерки по истории начального образования в России / Н.А. Константинов, В.Я. Струминский. – М.: Учпедгиз, 1953. – 272 с.
  8. 8. Очерки истории школы и педагогической мысли народов СССР (XVIII – первая половина XIX вв.). – М., 1973. – 605 с.
  9. 9. Рожденственский С.В. Исторический обзор деятельности Министерства народного просвещения. 1802–1902. – СПб.: М-во нар. просвещения, 1902. – 785 с.
  10. 10. Ферлюдин П.И. Исторический обзор мер по высшему образованию в России. Вып. 1. – Саратов: Типо-лит. П.С. Феокритова, 1893. – 24 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.