Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Some approaches to solving the problems of teaching the disciplines of the natural science cycle and computer science in rural small schools

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-555978
Open Access
II International Scientific and Practical Conference «Scientific and Educational Areas Under Modern Challenges»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «Scientific and Educational Areas Under Modern Challenges»
Authors:
Anosov Yu. V. 1 , Razboeva aleksandrova V. I. 2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
756
Published in:
eLibrary.ru
1 SEI of HE of MR "State University of Humanities and Technology"
2 MKOU Filippovskaia SOSh
For citation:
Anosov Y. V., & Razboeva aleksandrova V. I. (2022). Some approaches to solving the problems of teaching the disciplines of the natural science cycle and computer science in rural small schools. Scientific and Educational Areas Under Modern Challenges, 19-23. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-555978

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with the problems and peculiarities of teaching science and IT in small rural schools. Moreover, it looks upon incomplete classes and forming shared classes filled with student of different levels of education. To underline the importance of the given problem the authors of the article pro-vide the readers with statistics of the percentage of rural schools and of num-ber of students studying there. The article also contains various solutions of the objective problem of teaching science and IT in such schools.

References

  1. 1. Аносов Ю.В. Альтернативные способы решения проблем преподавания дисциплин естественно-научного цикла и информатики в сельских малокомплектных школах / Ю.В. Аносов, В.И. Александрова // Инновации. Наука. Образование. – 2021. – №32 (апрель). – 2323 с. / отв. ред. А.И. Сафронов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://innovjourn.ru. – ISSN 2687–1068.
  2. 2. Гохберг Л.М. Образование в цифрах: 2021: краткий статистический сборник / Л.М. Гохберг, О.К. Озерова, Е.В. Саутина [и др.]; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». – М.: НИУ ВШЭ, 2021. – 132 с. – ISBN 978-5-7598-2384-1
  3. 3. Коршунова О.В. Методологические подходы к обучению и воспитанию в сельской школе: монография / О.В. Коршунова, С.В. Огородникова. – Киров: Науч. изд-во Вятского государственного университета, 2018. – 653 с. – ISBN 978-5-98228-169-2
  4. 4. Лапчик М.П. Методика преподавания информатики. – М.: Академия, 2016. – 624 с.
  5. 5. Софронова Н.В. Теория и методика обучения информатике. Учебное пособие / Н.В. Софронова, А.А. Бельчусов. – М.: Юрайт, 2020. – 402 с.
  6. 6. Фабриков М.С. Современные образовательные технологии: учеб. пособие / Владим. гос. ун-т им. А.Г. и Н.Г. Столетовых. – Владимир: Изд-во ВлГУ, 2021. – 224 с. – ISBN 978-5-9984-1285-1.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.