Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Osobennosti evtagogiki kak oblasti pedagogicheskoi nauki

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Klimentov A. A. 1 , Grechkina I. N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1056
Published in:
eLibrary.ru
1 South-Russian Institute of Management (branch) of Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
For citation:
Klimentov A. A., & Grechkina I. N. (2022). Osobennosti evtagogiki kak oblasti pedagogicheskoi nauki. Education and science in the modern context, 75-77. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются методологические особенности эвтагогики как новейшей педагогической науки. Акцент сделан на особенностях и отличиях эвтогогиги от традиционных педагогических наук.

References

  1. 1. Dave R. (1975). On Learning Strategies for Lifelong Education. In Reflections on Lifelong Education And the School. Hamburg
  2. 2. Hase S., & Kenyon, Ch. (2001). From Andragogy to Heutagogy. Lismore, Australia: Southern Cross University.
  3. 3. Montessori M. (1946). Education for a New World. Madras, India: Kalakshetra Publication.
  4. 4. Саргсян А.С. Принципы и особенности развития эвтагогики как области педагогической науки // ЧиО. – 2014. – №3 (40).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.