Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

«Сказки-пересказки» для развития связной речи детей дошкольного возраста

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Authors:
Koneva N. V. 1 , Kislova T. V. 1 , Koneva N. V. 1
Work direction:
Теория и методика общего образования
Rating:
Article accesses:
476
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 52"
For citation:
Koneva N. V., Kislova T. V., & Koneva N. V. (2022). «Сказки-пересказки» для развития связной речи детей дошкольного возраста. Pedagogy and psychology: development prospects, 26-27. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье описан опыт использования учебно-методического пособия Т.А. Куликовской «Сказки-пересказки» в развитии навыка пересказывания у детей дошкольного возраста.

References

  1. 1. Ельцова О. М. Организация полноценной речевой деятельности в детском саду: методические рекомендации / О.М. Ельцова, Н.Н. Горбачевская, А.Н. Терехова. – СПб.: Детство-Пресс, 2008.
  2. 2. Куликовская Т.А. Сказки-пересказки. Обучение дошкольников пересказу / Т.А. Куликовская. – М.: Детство-Пресс, 2015.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.