Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Воспитание культуры поведения у детей дошкольного возраста

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Kamyshnikova T. A. 1 , Maslovskaia I. I. 1 , Zhigareva Z. N. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
408
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU D/S 4 g. Belgoroda
For citation:
Kamyshnikova T. A., Maslovskaia I. I., & Zhigareva Z. N. (2022). Воспитание культуры поведения у детей дошкольного возраста. Pedagogical experience: from theory to practice, 116-117. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрываются направления, которые входят в понятие «культура поведения». Авторы касаются методов и средств формирования всех сфер культуры поведения у дошкольников.

References

  1. 1. Бархатова П.И. Воспитание культуры поведения / П.И. Бархатова // Дошкольное воспитание. – 2018. – №11. – С. 18–25.
  2. 2. Культура поведения детей дошкольного возраста и ее воспитание [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://nsportal.ru/detskii-sad/vospitatelnaya-rabota/2017/02/20/kultura-povedeniya-detey-doshkolnogo-vozrasta-i-ee (дата обращения 21.11.2022).
  3. 3. Шелюлева К.И. Воспитание культуры поведения старших дошкольников в детском саду / К.И. Шелюлева, М.А.  Иваненко [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://elar.uspu.ru/bitstream/uspu/11159/2/2019shelyuleva.pdf (дата обращения: 21.11.2022).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.