Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Razvitie muzykal'no-ritmicheskikh sposobnostei detei cherez kommunikativnye tantsy i igry

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Priakhina A. I. 1 , Manokhina N. D. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
534
Published in:
eLibrary.ru
1 MDOU "TsRR - D/S 4 p. Maiskii Belgorodskogo raiona Belgorodskoi oblasti"
For citation:
Priakhina A. I., & Manokhina N. D. (2023). Razvitie muzykal'no-ritmicheskikh sposobnostei detei cherez kommunikativnye tantsy i igry. Educational environment today: development strategy, 17-19. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются приемы развития музыкально-ритмических способностей детей через коммуникативные танцы и игры.

References

  1. 1. Горина Л.В. Теория и методика музыкального развития детей дошкольного возраста / Л.В. Горина, А.И. Чернышов. – Саратов, 2011. – 140 с.
  2. 2. Козлова С.А. Дошкольная педагогика: учеб. пособ. для студ. сред. пед. учеб. заведений / С.А. Козлова, Т.А. Куликова. – М.: Академия, 2000. – 416 с.
  3. 3. Сухомлинский В.А. Избранные педагогические сочинения / В.А. Сухомлинский, О.С. Богданова, В.З. Смаль. – В 3 т. Т. 1. – М., 1980. – 560 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.