Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Формирование готовности педагогов к руководству игровой деятельностью детей в методической работе дошкольного учреждения

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Kazanskaia S.V. 1 , Shiiko V.D. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
574
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 8"
For citation:
Kazanskaia S. V., & Shiiko V. D. (2023). Формирование готовности педагогов к руководству игровой деятельностью детей в методической работе дошкольного учреждения. Pedagogical experience: from theory to practice, 91-92. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In the content of the article, the authors identify contradictions in the content and levels of pedagogical support for children's play, taking into account modern requirements of pedagogical practice. The results of the testing of interactive forms of methodological work with personnel was an increase in the level of readiness of teachers for such a direction of work with children.

References

  1. 1. Бабинова Н.В. Методическая работа как средство повышения квалификации педагогов дошкольной образовательной организации / Н.В. Бабинова // Дошкольное образование: опыт, проблемы, перспективы развития. – 2015. – №2 (5). – С. 13–16.
  2. 2. Зайцева О.Ю. Готовность педагога к реализации игровой деятельности с детьми / О.Ю. Зайцева, В.В. Карих // Современные подходы в отечественном и зарубежном образовании. – Ульяновск, 2018. – С. 354–368.
  3. 3. Комарова И.А. Исследование феномена профессионально-игровой компетентности будущих специалистов ДОО / И.А. Комарова, Н.Г. Здорикова // Вектор науки ТГУ. – 2010. – №3 (3). – С. 64–67
  4. 4. Лотова И.П. Модель формирования профессионально-игровой компетентности будущих педагогов дошкольных образовательных организаций / И.П. Лотова// Образование личности. – 2015. – №4. – С. 44–53.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.