Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Психолого-педагогическое сопровождение обучающихся, имеющих особые образовательные потребности

Proceeding
DOI: 10.21661/r-563232
Open Access
Аll-Russian scientific and practical conference «Scientific and educational space in the context of modern challenges»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Scientific and educational space in the context of modern challenges»
Author:
Gubareva G. N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
308
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 30"
For citation:
Gubareva G. N. (2024). Психолого-педагогическое сопровождение обучающихся, имеющих особые образовательные потребности. Scientific and educational space in the context of modern challenges, 58-60. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-563232

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Посвящена инклюзивному образованию как основному направлении в модернизации образования.

Funding Agency

Grant Number

References

  1. 1. Ахметова Д.З. Педагогика и психология инклюзивного образования: учебное пособие / Д.З. Ахметова, З.Г. Нигматов, Т.А. Челнокова [и др.]. – Казань: Познание, 2013. EDN SFWSNX
  2. 2. Инклюзивное образование. Настольная книга педагога, работающего с детьми с ОВЗ: методическое пособие. – М.: ВЛАДОС, 2011. – 7 с.
  3. 3. Воронкова В.В. Программы специальных (коррекционных) образовательных организаций VIII вида: 5–9 кл.: в 2 сб. Сб. 1. / В.В. Воронкова. – М.: ВЛАДОС, 2020. – 223 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.