Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Mnemotekhnika kak effektivnyi instrument dlia razvitiia rechi u detei doshkol'nogo vozrasta

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Scientific and educational space in the context of modern challenges»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Scientific and educational space in the context of modern challenges»
Authors:
Grishaeva S. V. 1 , Chernykh I. A. 1 , Sedykh L. A. 2 , Chertova E. N. 3
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
288
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 65 "Solovushka"
2 MBDOU "D/S KV 65"
3 MBDOU "D/S 65"
For citation:
Grishaeva S. V., Chernykh I. A., Sedykh L. A., & Chertova E. N. (2024). Mnemotekhnika kak effektivnyi instrument dlia razvitiia rechi u detei doshkol'nogo vozrasta. Scientific and educational space in the context of modern challenges, 56-58. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена вопросу применения мнемотехники как инструмента развития речи у дошкольников в ДОУ. Авторами отмечено, что улучшению памяти способствует мнемотехника в ходе приёмов, обеспечивающих эффективное запоминание, сохранение и воспроизведение информации, облегчающих запоминание и увеличивающих объем памяти путем образования дополнительных ассоциаций.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.