Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Project-based learning as a means of increasing pupils' motivation for studying programming

Proceeding
DOI: 10.21661/r-80003
Open Access
VII International applied research conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Albrant E. O. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
2064
Published in:
eLibrary.ru
1 МБОУ «СОШ №1»
For citation:
Albrant E. O. (2016). Project-based learning as a means of increasing pupils' motivation for studying programming. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 110-114. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-80003

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматривается проблема мотивации к изучению программирования у школьников, которая снижается по мере накопления большого теоретического материала. Автором обосновывается мысль о необходимости учителю создать благоприятные условия, повышающие заинтересованность учеников в изучении программирования. Высокоэффективным мотивирующим фактором может стать метод проектов, в процессе которого у школьников появляется понимание возможностей практического применения изучаемого материала по программированию.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.