Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Place of Russia and China in Edward Hall's typology of cultures: an empirical study

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-80144
Open Access
Published in:
Internationa Extra-murral Online Conference «Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies»
Author:
Yujda A.A. 1
Scientific adviser:
Kovbasuk O.V.1
Work direction:
Социология
Rating:
Article accesses:
8082
1 FSAEI of HE "Immanuel Kant Baltic Federal University"
For citation:
Yujda A. A. (Jan 1, 1900). Place of Russia and China in Edward Hall's typology of cultures: an empirical study. Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-80144

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to problems of intercultural communication and the role of context in intercultural business communication within the framework of Edward Hall's theory. The solution of the above mentioned problems is the aim of this article. In particular, on the basis of empirical research the authors define the present state of Russian and Chinese culture in Hall's cultural typology.

References

  1. 1. Мясоедов С.П. Кросс-культурный менеджмент / С.П. Мясоедов, Л.Г. Борисова. – 3-е изд. – М.: Юрайт, 2015.
  2. 2. Мясоедов С.П. Российская деловая культура. Воздействие на модель управления / С.П. Мясоедов, И.В. Колесникова, Л.Г. Борисова. – М.: Дело, 2011.
  3. 3. Садохин А.П. Введение в теорию межкультурной коммуникации / А.П. Садохин. – М.: Высшая школа, 2005.
  4. 4. Hall E.T. Beyond Culture. – Anchor Books, 1989.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.