Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

О татарском орнаменте

Proceeding
VIII International applied research conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Author:
Lutskaia S. V. 1
Work direction:
Дошкольное образование и социальная политика
Rating:
Article accesses:
5177
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU g. Astrakhani "D/S KV 130 "Krepysh"
For citation:
Lutskaia S. V. (2016). О татарском орнаменте. Preschool education: experience, questions and future development, 97-99. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье представлены история татарского орнамента, древняя и колоритная культура татарского народа, а также особенности татарских узоров. Автором рассмотрены методы ознакомления малышей с культурным наследием самобытных народов.

References

  1. 1. Валеев Ф.Х. Татарский народный орнамент. – Казань, 2002. – 295 с.
  2. 2. Климова Н.Г. Народный орнамент в композиции художественных изделий. – М.: Изобразительное искусство, 1993.
  3. 3. Мухамедова Р.Г. Татарская народная одежда. – Казань: Татарское кн. изд-во, 1997. – 224 с.
  4. 4. Фокина Л.В. Орнамент, серия: Высш. обр. – Феникс, 2007. – 208 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.