Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Социально-педагогическая среда в условиях университетского комплекса

Proceeding
VII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Kozyreva E. A. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
1926
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Service and Entrepreneurship (a branch of) FSFEI of HE "Don State Technical University"
For citation:
Kozyreva E. A. (2016). Социально-педагогическая среда в условиях университетского комплекса. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 21-24. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается анализ вектора стратегии в соответствии с анализом вероятностных тенденций развития образования ключевых направлений профессионального образования. Проанализированы основные концептуальные позиции педагогики постмодернизма, а также рассмотрены базовые нормативные источники под эгидой ЮНЕСКО.

References

  1. 1. Высшее образование в XXI веке: подходы и практические меры. Заключительный доклад Всемирной конференции по высшему образованию. – Париж, ЮНЕСКО, 5–9 октября 1998 г. – С. 6.
  2. 2. Соуза Э.Г. Университет ООН: глобальная миссия // Перспективы: вопросы образования. – Париж: ЮНЕСКО, 1990. – №3. – С. 10.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.