Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Attention deficiency overcoming exercises among mental retarded pupils in preschool education

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-80505
Open Access
Published in:
International Extra-mural Online-conference «Actual problems of education fundamentalization»
Author:
Kuleshova E. A. 1
Work direction:
Общее направление
Rating:
Article accesses:
3190
1 FSFEI of HE "Ural State Pedagogical University"
For citation:
Kuleshova E. A. (Jan 1, 1900). Attention deficiency overcoming exercises among mental retarded pupils in preschool education. Actual problems of education fundamentalization. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-80505

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to the question of attention development among intellectually retarded pupils while preschool education. The work carefully describes the attention peculiarities of mentally deficient children and offers some exercises developping attention of this category of children.

References

  1. 1. Баскакова, И.Л. Внимание школьников-олигофренов. – М.: Просвещение, 1982. – 56 с.
  2. 2. Гоноблин, Ф. Н. Внимание и его воспитание. – М., 1972.
  3. 3. Лурия, А.Р. Умственно отсталый ребенок. – М.: АПН РСФСР, 1960. – 204 с.
  4. 4. Немов, Р.Ф. Психология Учебник для вузов. – М., 2001.
  5. 5. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации (Минобрнауки России) от 17 октября 2013 г. №1155 г. Москва
  6. 6. Специальная психология / Под ред. В.И. Лубовского. – М.: Академия, 2006. – 464 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.