Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Individualization of learning as a technique of increasing communicative motivation to foreign language study

Proceeding
DOI: 10.21661/r-80851
Open Access
VII International applied research conference «Modern education development theory techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Modern education development theory techniques and practice»
Author:
Generalova A. A. 1
Scientific adviser:
Kiryushina O. V.1
Work direction:
Проблемы повышения качества образования в современных условиях
Rating:
Article accesses:
2738
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhny Tagil State Institute of Sociology and Pedagogical Studies (branch) of FSAEI of HPE "Russian State Pedagogical University"
For citation:
Generalova A. A. (2016). Individualization of learning as a technique of increasing communicative motivation to foreign language study. Modern education development theory techniques and practice, 69-74. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-80851

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются факторы снижения коммуникативной мотивации, вопрос об устранении психологических барьеров и повышении коммуникативной мотивации изучения иностранного языка, проблема оптимизации учебного процесса по иностранному языку посредством индивидуализации обучения.

References

  1. 1. Boroditsky L. Wie die Sprache das Denken formt [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.spektrum.de/news/wie-die-sprache-das-denken-formt/1145804
  2. 2. Kuls H. Gehirnforschung, Lernen und Spracherwerb [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.kindergartenpaedagogik.de/1024.html
  3. 3. Аристова И.Л. Общая психология; мотивация, эмоции, воля [Текст] / И.Л. Аристова. – Владивосток: ДВГУ, 2003. – 105 с.
  4. 4. Лейметс Х.И. Групповая работа на уроке [Текст] / Х.И. Лейметс. – М.: Наука, 1975. – С. 78–104.
  5. 5. Липатникова О.А. Взаимосвязь репрезентативной системы, мотивов учебной деятельности и успеваемости студентов [Текст] / О.А. Липатникова // Вестн. Моск. ун-та. сер. педагогическое образование. – 2011. – №1. – С. 62–71.
  6. 6. Маркова А.К. Формирование интереса к учению у школьников [Текст] / А. К. маркова; под ред. А.К. Марковой. – М.: Педагогика, 1986. – 192 с.
  7. 7. Пассов Е.И. Урок иностранного языка [Текст]: Уч. пособие / Е.И. Пассов, Н. Е. Кузовлева. – Ростов н/Д: Феникс; М.: Глосса-Пресс, 2010. – 640 с.
  8. 8. Пьянова О.В. Субъективные барьеры общения у подростков [Текст] / О.В. Пьянова // Успехи современного естествознания. – №9. – 2010. – С. 188–189.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.