Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Representation of the concept “Child” in Russian and English proverbs: compliance correlates

Research Article
DOI: 10.21661/r-81176
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Rozhina V. A. 1
Work direction:
Филология
Rating:
Article accesses:
3974
Published in:
doaj
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 Pedagogical Institute Vyatka State University
For citation:
Rozhina V. A. (2016). Representation of the concept “Child” in Russian and English proverbs: compliance correlates. Interactive science, 91-93. https://doi.org/10.21661/r-81176

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by
UDC 81:246, 81:373.72, 82-84

Abstract

This article is an attempt to analyze the representation of the concept «Child» in the paremiological fund of Russian and English languages in terms of finding correlates of compliance.

References

  1. 1. Воркачев С.Г. Методологические основания лингвоконцептологии [Текст] // Теоретическая и прикладная лингвистика. Вып. 3: Аспекты метакоммуникативной деятельности. – Воронеж : Изд-во ВГУ, 2002. – С. 79–95.
  2. 2. Иксанова Р.М. Проявление категории количественности в пословицах английского и немецкого языков [Текст] : Дис. … канд. филол. наук. – Уфа, 2002. – 113 с.
  3. 3. Свицова А.А. Лингвокультурная доминанта «Дом–Родина–Чужбина» в русских и английских пословицах [Текст] : Дис. ... канд. филол. наук. – Киров, 2005. – 153 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.