List of publications on a keyword: «Выготский»


Теория и методика дошкольного образования

Publication date: 02.11.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Anna I. Shurgalina
МАДОУ «Д/С №267 «Рябинка» , Нижегородская обл

«Сотрудничество ДОО с семьей в рамках совершенствования РППС в соответствии ФГОС ДО»

Download an article

Статья посвящена поиску новых подходов к совершенствованию развивающей предметно-пространственной среды в отдельно взятой группе «Детского сада №267 «Рябинка».

[22.00.00] Социологические науки

Publication date: 28.03.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Dina Veksler
Women's League Community Residence , USA
Saif A. Afridi
Institute of Space Technology , Pakistan

«A Creative Approach to Development of Special Children»

Download an article

This article introduces Thematic Photobooks system as a mean of special children's' development. According to the ideas of L.S. Vygotsky and Activity Theory by A. Leontiev and S. Rubinstein, the development of a child’s intellectual activity highly depends on the presence of mediating agents in children’s interaction with the environment and highlights the presence of a social medium for children’s development. The process of creating Thematic Рhotobooks about a child and his/her life as a creative collaboration of an adult and a child serves as a mediating agent between a child and his surrounding. The benefits from photography and photo stories for the child's development is described. Creating Photobooks is a goal and a process at the same time. It helps a child to develop important life skills and acquiring knowledge. The structure, application and advantages of this system are presented along with a real life example of a special child as a case study.

Педагогика

Publication date: 10.11.2016
Evaluate the material Average score: 4 (Всего: 5)
Daria A. Oleinikova
Tatiana V. Volkodav , candidate of philological sciences
FSFEI of HE "Kuban State University" , Краснодарский край

«Конструктивистский подход в инклюзивном образовании»

Download an article

Данная статья посвящена применению конструктивистского подхода Л.С. Выготского к инклюзивному образованию. Представлен анализ стратегий, необходимых для эффективной реализации конструктивизма в инклюзивном классе.