List of publications on a keyword: «наукометрия»


Социология

Publication date: 14.12.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Andrei V. Borodin , candidate of economic sciences
FSBEI of HE "Volga Region State University of Technology" , Марий Эл Респ

«Evolution of the Russian citation index as science sociology context»

Download an article

An area of research in the present article is process of obtaining new scientific knowledge in the Russian Federation. The factor of influence of institutes of a citation index on efficiency of scientific and technical progress acts as an object of a research. The main results of the conducted research are the sentences on saving of level of motivation of all categories of researchers consisting in implementation of full indexation of content of a scientific digital library of eLIBRARY.RU taking into account the available stratification, but, at least, with saving of full statistics of citings for the lower stratum now excluded.

Publication date: 15.09.2017
Evaluate the material Average score: 4 (Всего: 16)
Vladislav M. Karelin , candidate of philosophical sciences
FSFEI of HE “Russian State Humanitarian University” , Москва г

«Инвестирование в «убыточный класс»: к экономике наукометрии»

Download an article

В статье рассмотрены основные вопросы современных стратегий наукометрической оценки научной деятельности работников университетов и научных организаций. Проанализирована проблема прибыльности и убыточности научной с точки зрения инвестиционных перспектив.

Publication date: 02.02.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Irina A. Baranova
Maksim A. Nazarenko , candidate of physical and mathematical sciences
Moscow Technological University , Москва г

«Наукометрические показатели и рекламация научной продукции»

Download an article

В данной статье рассмотрены наукометрические технологии. Представлена связь наукометрических технологий с претензиями к уровню научных исследований, которые могут выражаться в виде рекламаций от заказчиков. Перечислены основные заказчики научного исследования. Отмечены особенности оценки качества результатов научного труда.