List of publications on a keyword: «теоретическое обучение»


Педагогика

Publication date: 08.12.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Marina L. Kutsba
FSFEI of HE "Far Eastern State Transport University" , Хабаровский край
Natalia A. Kalugina , doctor of pedagogic sciences
FSEI of HE “Pacific State University” , Хабаровский край

«Pedagogical design of the teacher’s activity in professional educational organizations under modern conditions»

Download an article

The article is devoted to the topical problem of the design competence of teachers and masters of industrial training. Special attention is paid to the pedagogical design, analysis of components. Provisions, submitted by the authors, provide a theoretical and methodological basis of pedagogical designing of the educational environment in institutions of professional education.

Проблемы повышения качества образования в современных условиях

Publication date: 30.11.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Marina L. Kutsba
FSFEI of HE "Far Eastern State Transport University" , Хабаровский край
Natalia A. Kalugina , doctor of pedagogic sciences
FSEI of HE “Pacific State University” , Хабаровский край

«Teachers' professional readiness for project activities realization in professional educational institutions in education environment»

Download an article

В представленной статье авторами рассматривается вопрос готовности педагогов к проектной деятельности, исследователями также изучена актуальность исследуемой проблемы. В работе подводятся некоторые итоги «пилотажного исследования».

Педагогика высшей профессиональной школы

Publication date: 14.10.2015
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Polina A. Bavina , candidate of pedagogic sciences
Herzen State Pedagogical University of Russia , Санкт-Петербург г

«Организационно-методический конструктор заданий для студентов «Портфель по дисциплине»»

Download an article

В связи с изменениями требований к педагогической деятельности в вузе, актуализации самостоятельной и интерактивной работы студентов как в контактной, так и бесконтактной формах возникает необходимость разработки новых методик в проектировании и реализации учебных курсов, удовлетворяющих запросы потребителя на образовательные результаты. Организационно-методический конструктор, описанный автором в статье, создаст условия для реализации индивидуальных образовательных маршрутов и траекторий овладения учебной дисциплиной