List of publications on a keyword: «peer»


Педагогика

Publication date: 28.11.2022
Evaluate the material 1 2 3 4 5 Average score: 5 (Всего: 1)
Ekaterina V. Voropaeva
FSAEI of HE "Ural Federal University named after the first President of Russia B.N.Yeltsin" , Свердловская обл

«Ispol'zovanie kontseptsii vzaimnogo obucheniia (peer-to-peer) pri formirovanii kriticheskogo myshleniia podrostkov na onlain-urokakh inostrannogo iazyka»

Download an article

Автор отмечает, что система образования сегодня претерпевает значительные изменения, которые влекут за собой смену форматов взаимодействия между учителем и учениками и появлению новых концепций обучения. Современные образовательный стандарты предъявляют ряд новых требований: как к приобретаемым навыкам, так и к организации процесса обучения. Критическое мышление является одним из важнейших навыков, которыми учащиеся овладевают в процессе учебной деятельности, и его развитию сегодня уделяется особое внимание. Концепция взаимного обучения рассматривается как один из инструментов для формирования критического мышления. В статье автор анализирует концепцию взаимного обучения, а также приводит данные о её применении на уроках английского языка для формирования и развития критического мышления, приводя примеры из собственного преподавательского опыта.

Теория и методика дошкольного образования

Publication date: 25.06.2021
Evaluate the material 1 2 3 4 5 Average score: 0 (Всего: 0)
Dar'ia N. Repina
FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University" , Оренбургская обл

«Особенности отношения к сверстникам у старших дошкольников из семей с разными типами родительского отношения»

Download an article

This article describes the results of a practical study in which we conducted an analysis of the relationship between attitudes towards peers of older preschoolers with different types of parental attitudes. In the study, we found that: first, there is a relationship between the attitude of older preschoolers with their peers; second, groups with different types of parental attitudes have differences in the characteristics of interpersonal relationships.

Педагогика общеобразовательной школы

Publication date: 28.01.2021
Evaluate the material 1 2 3 4 5 Average score: 0 (Всего: 0)
Natalia A. Voronina
Kazanskii innovatsionnyi universitet imeni V.G. Timiriasova (IEUP) g.Chistopol' , Татарстан Респ

«Play activity as a means of developing the communicative abilities of primary school children»

Download an article

A lot of pedagogical and psychological scientific research is devoted to the problem of communication of primary school children. Despite this, this problem is still relevant. Everything around us is constantly changing, life becomes different, human values and priorities change. Modern children are no longer the same as their peers 20-30 years ago. They have a different attitude to the world around them, to their elders, to their peers. How easily a child learns to communicate with people around him, to establish contacts with them, depends on his future educational and working activities. The problem of communication skills of primary school students is also relevant because it is during primary school age that the formation of the child's personality is most intense.