List of publications on a keyword: «китайская философия»


Педагогика

Publication date: 14.07.2021
Evaluate the material Average score: 3 (Всего: 3)
Ili Fan , аспирант
FSFEI of HE "Ural State Pedagogical University" , Свердловская обл
Svetlana A. Konovalova , candidate of pedagogical sciences , доцент
SAEI of HE "Moscow City University" , Москва г

«Kitaiskie filosofy o muzykal'nom vospitanii i sovremennye pedagogi o vokal'nom obrazovanii»

Download an article

В статье представлен анализ мировоззрения китайских философов на музыкальное воспитание. Рассмотрены суждения Сюнь-цзы, Мэн Кэ, Гуань-цзы на эстетическое воспитание посредством искусства; представлена роль педагога в музыкальном воспитании и становлении музыканта, проанализированы связи мирового порядка, гармонии жизни и музыкальной гармонии. В статье обоснованы педагогические подходы обучению вокалу современных китайских преподавателей, которые опираются на сохранения традиций, а также на обогащение традиционных вокальных техник европейским опытом.

Философия (этика, эстетика, религиоведение, философия культуры, философии науки и др)

Publication date: 05.06.2017
Evaluate the material Average score: 4 (Всего: 4)
Viktoria A. Rudnevskaya , студентка
Aleksey V. Sapronov , candidate of sociological sciences , доцент
Southwest State University , Курская обл

«Philosophy of the ancient East»

Download an article

The article is devoted to the philosophical thought of Ancient East and particular characteristics of Eastern philosophizing. It is developing in two similar and meanwhile different traditions – Chinese and Indian. The work reveals main distinctive features in the system of philosophical and pre-philosophical thought of India and China. Special attention is given to the world view and understanding the role of a human being both in space and society. The researchers identify and justify common elements of Eastern philosophizing that help to detach it from the Western one. They also provide the main features of famous treatises constituting an integral part of understanding this topic.