List of publications on a keyword: «социальная ответственность бизнеса»
[08.00.00] Экономические науки
Russian Academy of Military Sciences , Москва г
«Corporate social responsibility of business»
The article is devoted to actual problems of corporate social responsibility (CSR) in today's Russian society, where today it is recognized as one of the most important theoretical and practical problems in terms of establishing effective mutually beneficial cooperation between the state, business and various social institutions, and is the focus of scholars and practitioners of social and economic spheres of society.
Экономика предпринимательства, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами
FSBEI of HE "Novosibirsk State University of Economics and Management" , Новосибирская обл
«Стратегически профильные активы социальной сферы как основа формирования социального капитала организации»
The article is devoted to consideration of existing correlation between such concepts as social capital, strategically core assets of the social sphere, socially responsible behavior of business and its competitiveness. In the article the idea is carried out that organization can increase their competitiveness by creating complex strategically core assets of the social sphere.
Экономика (экономическая теория, финансы, бухгалтерский учет, статистика и др.)
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«Общественный контроль как форма контроля социальной ответственности бизнеса»
Автор исследует генезис современного понимания ответственности бизнеса перед обществом, проводит сравнение направлений различных научных школ при определении сущности категории «социальная ответственность бизнеса». В статье рассмотрены положения международных стандартов, определяющих современное понятие социальной ответственности бизнеса и обязанности субъектов по обеспечению контроля социальной ответственности как внутри, так и за пределами корпораций. Решение проблем контроля социальной ответственности бизнеса автор видит в более широком распространении форм общественного контроля за деятельностью публичных и общественно значимых компаний.