List of publications on a keyword: «спортивная индустрия»
Физическая культура и спорт
Natalia V. Teliatnikova , degree-seeking student
St. Petersburg State Technological Institute (Technological University) , Санкт-Петербург г
«Marketingovaia deiatel'nost' v oblasti fizicheskoi kul'tury i sporta»
Экономические науки
FGBOU VO "Sankt-Peterburgskii gosudarstvennyi ekonomicheskii universitet" , Санкт-Петербург г
«Особенности PR в спортивной индустрии»
В данной статье рассмотрена специфика сферы спорта как объекта работы PR-специалиста. Проанализировано проведение спортивных мероприятий на сегодняшний день и выявлена необходимость работы с дополнительными группами целевой общественности для более успешного проведения спортивных событий. На основе проведённого исследования делается вывод, что PR в индустрии спорта – это чёткая и целенаправленная стратегия коммуникации со всеми целевыми аудиториями, которые имеют влияние на деятельность субъекта PR.
Экономика
Aleksandr A. Sergeev , candidate of economic sciences
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«The development of sports industry in Russia»
The authors believe that Russia today loses the strategic directions of sports development: effective interaction between the state and business, management of sports industry, sport propaganda, attraction of investments and innovative technologies, at the same time, the state is realistic about the sport today and is moving in the direction of changes for the better. According to the authors, an example of this can be the implementation of the strategy of development of physical culture and sport for the period up to 2020. The article notes that the state should increasingly focus on creating favorable conditions in the direction of decentralization of management activities, preferential tax treatment, to give place to business in the sports industry, promote healthy lifestyles and to strengthen control over the fulfillment of social functions of sport development.