List of publications on a keyword: «медиаиндустрия»


Экономика

Publication date: 18.06.2021
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Linda V. Ryzhikh , candidate of economic sciences
FSBEI of HPE "St. Petersburg University Industrial Engineering and Design" , Санкт-Петербург г

«Osobennosti razrabotki i formy realizatsii finansovoi strategii organizatsii mediaindustrii»

Download an article

В статье рассматриваются методы и особенности реализации финансового контроллинга в практике функционирования хозяйствующих субъектов медиаиндустрии. Проводится анализ возможных стратегий финансового развития медиапредприятий, дается оценка эффективности их внедрения, раскрывается сущность финансового контроля и его роль в формировании и использовании финансовых ресурсов организации.

Publication date: 18.06.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Elina O. Bozhezhian
FGBOU VO "Sankt-Peterburgskii gosudarstvennyi ekonomicheskii universitet" , Санкт-Петербург г

«Event kak metod prodvizheniia v sfere mediaindustrii»

Download an article

В статье рассматривается понятие медиаиндустрии, ее определение и составляющие. Проанализирован рынок, его состояние и прогнозы на следующие годы. Изучено понятие event-маркетинга, его роль в коммуникациях и эффективность в PR-продвижении компаний. Представлены варианты классификаций событийного маркетинга и тенденции его изменения.

Педагогика

Publication date: 06.08.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tamara V. Alekseeva , candidate of pedagogical sciences, docent , dean, assistant professor
FSBEI HE “St. Petersburg State University of Film and Television” , Санкт-Петербург г

«Features of modern Internet Media as a substantive component of training»

Download an article

The article is devoted to the selection and updating of the training content of future media industry specialists. Since the rapid transformation of traditional media dictates the need to clarify and modernize the concepts of the media industry, updating of the substantive component of training is a priority for educational activities. Analyzing the processes of mass media development, the author considers a number of specific features underlying the principles of online media functioning; explores the concept of interaction between online media and the modern consumer; structural and technological transformations affecting the principles of content creation and associated with monetization. The questions discussed in the article will allow participants in the learning process to understand the multidimensionality of the modern mass media and to set guidelines for further research.

Социология (гендерная социология, экосоциология и др.)

Publication date: 28.08.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tamara V. Alekseeva , candidate of pedagogical sciences, docent , dean, assistant professor
FSBEI HE “St. Petersburg State University of Film and Television” , Санкт-Петербург г

«Sovremennye tendentsii mediapotrebleniia v Rossii»

Download an article

Статья посвящена современной тенденции медиапотребления, которая зародилась на основе интеграции интернета и телевидения. Актуальность исследования данного вопроса подтверждается стремительной трансформацией современных медиа. Анализируя процессы медиапотребления, автор статьи исследует особенности и состояние процесса телесмотрения сегодня. Рассмотренные в статье вопросы могут быть интересны участникам образовательного процесса подготовки будущих специалистов медиаиндустрии.

Социология

Publication date: 14.07.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Olga N. Kasperovich-Rynkevich
Belorussian State University , Belarus

«Media economically oriented tecnologies in mass media activity»

Download an article

This article explores cost-effective mass media technologies. The experience of the use of paid access to the media content of Belarus was studied, the author also made the forecast on its future functioning. The paper provides global media industry trends and focuses on the use of messagers to promote content and increase the target audience of mass media. The research used the methods of content analysis and a written survey. During the study the author revealed that the media economically oriented technologies help to make a profit through distribution of content and formation of a loyal mass media audience.