List of publications on a keyword: «»


Культурология и искусствоведение

Publication date: 29.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Sergey K. Alexeev
Olga S. Nesterova
BEI of HE "Chuvash State Intitute of Culture and Arts" of Culture Ministry of Chuvashia , Чувашская Республика - Чувашия

«Major trends in contemporary opera art»

Download an article

The article reveals the current trends in the opera house. Main attention is given to productions of operas by contemporary composers; to priority of directing the opera house; the use of avant-garde ideas in the scenography. The article seeks to uncover the innovation in the opera theater.

Publication date: 13.09.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Larisa E. Taktasheva , candidate of art criticism
Institute of arts and art educationFSBEI of HE "Vladimir State University named after A.G. and V.G. Stoletovy" , Владимирская обл

«The landscape history in Mstera's iconography»

Download an article

The paper deals with the origins of one of the peculiarities of Mstera's iconography - landscape picture. As a result, the authors concluded that the appearance of the landscape in Mstera's iconography in the XVIII century and becoming an integral feature of it.

Publication date: 06.09.2016
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Aleksandr I. Savostianov , candidate of art criticism, doctor of pedagogic sciences
ФГАОУ ДПО «Академия повышения квалификации и профессиональной переподготовки работников образования» , Москва г

«Театральные взгляды Гоголя на искусство актера»

Download an article

В данной статье дается законченное и целостное изложение взглядов Гоголя на искусство актера, теоретическое осмысление основных принципов реалистического метода в актерском искусстве. Выдвинутые Гоголем задачи научного воспитания актера (роли сознания, рассудка и о вреде теории «нутра») блестящее мотивируется Гоголем. Автор показывает, что учение Гоголя об искусстве актера и его воспитании является предпосылкой к учению наших дней о творчестве актера, его работе над ролью и над собой. Автор определяется основные вехи того новаторского осмысления искусства актера во взглядах Гоголя, которое дано в системе Станиславского, а также анализируя основные положения воззрений Гоголя, его эстетические взгляды, выясняет насколько они близки искусству наших дней, насколько прочно и органично с ним связаны.