Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Pedagogics – a science dedicated to upbringing and educating a person

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111533
Open Access
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Ignatova L. N. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
4311
Published in:
eLibrary.ru
1 MSOEI "SOSh №1"
For citation:
Ignatova L. N. (2016). Pedagogics – a science dedicated to upbringing and educating a person. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 14-15. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111533

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается современный подход к педагогике в контексте теоретической и практической деятельности людей. По мнению автора, важно правильно понять и решить проблемы создания условий для развития и формирования человека, не забывая о том, что педагогика – это наука об искусстве воспитания и обучения человека.

References

  1. 1. Лихачев Б.Т. Педагогика. Курс лекций. – М., 1998. – 351c.
  2. 2. Педагогика / Под ред. Ю.К. Бабанского. – М., 1988. – гл. 20. – 380 c.
  3. 3. Педагогика / Под ред. П.И. Пидкасистого. – М., 1996. – 410 c.
  4. 4. Педагогика / В.А. Сластенин [и др.]. – М., 1997. – 352 c.
  5. 5. Дидактика средней школы: Некоторые проблемы современной дидактики / Под ред. М.Н. Скаткина. – М.: Просвещение. – 1982. – 204 c.
  6. 6. Лернер И.Я. Процесс обучения и его закономерности. – М., 1980. – 212 с.
  7. 7. Лернер И.Я. Теория современного процесса обучения, ее значение для практики // Советская педагогика. – 1989. – №11. – С. 10–17.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.