Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Home reading as a means of developing cognitive activity of pupils at the lessons of reading and speech development in senior correctional school

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112119
Open Access
VII International applied research conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Kapustina O. A. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика
Rating:
Article accesses:
3456
Published in:
eLibrary.ru
1 MAOU "SOSh 14"
For citation:
Kapustina O. A. (2016). Home reading as a means of developing cognitive activity of pupils at the lessons of reading and speech development in senior correctional school. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 150-152. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112119

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Проблема интереса к книге, к самостоятельному чтению у учащихся с интеллектуальными нарушениями не нова. Автор отмечает, что в коррекционной школе уже на первых этапах процесса обучения учащиеся испытывают трудности познавательных интересов. Поэтому учителю необходимо прибегать к различным формам и методам для развития познавательной активности учащихся. На уроках внеклассного чтения дети на конкретных примерах учатся самым разнообразным способам выражения мыслей, и это является одним из незаменимых инструментов развития мышления и коррекции речи учащихся.

References

  1. 1. Светловская Н.Н. Внеклассное чтение на начальном этапе формирования читательской самостоятельности / Н.Н. Светловская, Т.С. Пиче-оол. – М.: Академия, 1999. – 160 с.
  2. 2. Аксенова А.К. Методика обучения русскому языку в коррекционной школе. – М.: Владос, 2000.
  3. 3. Джежелей О.В. Готовимся к урокам внеклассного чтения / О.В. Джежелей, В.А. Сергеева, Т.В. Игнатьева. – М., 1997.
  4. 4. Костромина С.Н. Как преодолеть трудности в обучении чтению / С.Н. Костромина, Л.Г. Нагаева. – М.: Ось-89, 2006. – 240 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.