Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The economic substantiation for choosing the hopper car for the transportation of grain

Research Article
DOI: 10.21661/r-112501
Open Access
Monthly international learned journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international learned journal «Interactive science»
Author:
Bitutskaya A. M. 1
Scientific adviser:
Egorov U. V.1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
4973
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 Emperor Alexander I St. Petersburg State Transport University
For citation:
Bitutskaya A. M. (2016). The economic substantiation for choosing the hopper car for the transportation of grain. Interactive science, 103-109. https://doi.org/10.21661/r-112501

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 33

Abstract

The article studied the choice of parameters for the hopper car for transportation the most popular grain cargoes and on the basis of this calculated the required fleet. The authors point out the economic feasibility of the purchase of specialized cars only in case when the total value of required depot of cars, which is calculated by increasing the proportion of «light» cargo in the total cargo turnover, is lower for specialized cars than for universal.

References

  1. 1. Федоров С.А. Отчет технико-экономического обоснования вагона-хоппера для перевозки зерна с кузовом из алюминиевого сплава на тележках с осевой нагрузкой 25 тс / С.А. Федоров, Ю.В. Почиталов; Инженерный центр вагоностроения. – СПб., 2010. – 109 с.
  2. 2. Битюцкий А.А. Пути повышения эффективности грузовых вагонов / /Совершенствование методов проектирования и результаты внедрения новых конструкций грузовых вагонов: Сб. науч. тр. / Под ред. А. А. Битюцкого; Инженерный центр вагоностроения. – СПб., 2007. – Вып. 3. – С. 7–17.
  3. 3. Битюцкий А.А. Итоги практического семинара от 19.11.2015 года на тему «Перспективные разработки в области грузового вагоностроения на период 2016–2020 гг.» / А.А. Битюцкий; Инженерный центр вагоностроения. – СПб.: 2015. – 9 с.
  4. 4. Голубкин Б.П. Управление грузовой и коммерческой работой, грузоведение. Задание на курсовой проект с методическими указаниями / Под ред. Г.В. Тимченко. – М.: РОАТ, 2011. – 56 с.
  5. 5. Скалозуб В.В. Оценка оптимального потребного парка вагонов операторов с учетом технолого-экономических рисков / В.В. Скалозуб, О.В. Солтысюк, М.С. Чередниченко // Наука и прогресс транспорта. Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта. – Выпуск №17. – 2007. – 7 с.
  6. 6. Продукция Брянского Машиностроительного Завода (БМЗ). Вагон хоппер модели 19–3054–04/19–3054–05/19–3054/19–3054–01/ [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.ukbmz.ru/production/gruzovye-vagony/44/
  7. 7. Бороненко Ю.П. Специализация универсальных и универсализация специализированных – эффективное направление повышения производительности грузовых вагонов / Ю.П. Бороненко // Подвижной состав XXI века: идеи, требования, проекты. – Выпуск 5. – СПб.: ПГУПС, 2009. – 139 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.