Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Explanatory potential of the cognitive-communicative grammar at English lesson (at Present Perfect Example)

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112515
Open Access
VIII International research and practice conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
VIII International research and practice conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Fomina T. A. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
3352
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Moscow State Institute of International Relations (university) of MFA of Russia"
For citation:
Fomina T. A. (2016). Explanatory potential of the cognitive-communicative grammar at English lesson (at Present Perfect Example). Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 161-163. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112515

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article describes the problem of modern methodologies in teaching English grammar associated with the disadvantages of the structural-semantic approach, which proposes as an alternative a concept of developing cognitive-communicative grammar. The author reveals the basic principles of new paradigm and demonstrates the practicality of its application by the example of the "problem" forms of Present Perfect

References

  1. 1. Дружинин А.С. Когнитивный подход к объяснению грамматики английского языка (на примере форм Present Perfect) / А.С. Дружинин // Интерактивный научно-методический журнал «Сообщество учителей английского языка». – 2016. – №8–1. – С. 4 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://tea4er.ru
  2. 2. Дружинин А.С. Анализ когнитивных оснований широкозначности / А.С. Дружинин, С.А. Песина // Когнитивные исследования языка. – М.: Ин-т языкознания РАН; Тамбов: Издательский дом ТГУ им. Г. Р. Державина, 2015. – Вып. 23. – С. 458–464.
  3. 3. Дружинин А.С. Английский перфект: понять и объяснить / А.С. Дружинин // Иностранные языки в школе. – 2016. – №2. – С. 49–53.
  4. 4. Дружинин А.С. Знаковая сущность грамматической конструкции / А.С. Дружинин // Вестник МГИМО-Университета. – 2012. – №5 (26). – С. 210–214.
  5. 5. Дружинин А.С. Когнитивно-прагматические особенности контрафактивных грамматических конструкций в американском предвыборном дискурсе 2000–2012 гг.: Автореферат дис. ... канд. филол. наук: 10.02.04 / А.С. Дружинин. – М., 2014. – 20 с.
  6. 6. Druzhinin A.S. Cognitive Interpretation of English Perfect Aspect-Tense Forms / A.S. Druzhinin, S.A. Pesina // Mezdunarodnyj naucno-issledovatel’skij zurnal (International Research Journal). – 2016. – №6–4 (48). – P. 27–29.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.