Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Innovative technologies at foreign language lesson

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112733
Open Access
XI International Students' research-to-practice conference «Scientific community of students»
Creative commons logo
Published in:
XI International Students' research-to-practice conference «Scientific community of students»
Author:
Kumpan N. A. 1
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
3282
Published in:
eLibrary.ru
1 Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University"
For citation:
Kumpan N. A. (2016). Innovative technologies at foreign language lesson. Scientific community of students, 35-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112733

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article emphasizes the priority of humanistic paradigm of education, marks the advantage of modern innovations that would not have declared but could really contribute to the process of effective cooperation and humanization of educational process. Successfully applied at lessons of foreign language information, communication technologies of project and problem-based learning and technologies of critical thinking development are presented in the following research.

References

  1. 1. Петренко М.А. Генезис диалогического подхода в науке и образовании // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. – 2008. – №81. – С. 242–251.
  2. 2. Петренко М.А. Интерактивная технология развития творческой активности личности на самоорганизационной основе // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2008. – №5. – С. 68–73.
  3. 3. Петренко М.А. Развитие творческой активности личности в социокультурной образовательной интерактивной среде вуза: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 140 с.
  4. 4. Петренко М.А. Педагогическая интеракция как средство формирования эмоционального интеллекта в высшем образовании // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2016. – №4. – С. 81–87.
  5. 5. Петренко М.А. Педагогическая мастерская как инновационная технология формирования коммуникативных способностей на уроках русского языка / М.А. Петренко, Н.Н. Ермоленко, В.М.  Луговская // Научные труды SWorld. – 2015. – Т. 6. – №4. – С. 40–44.
  6. 6. Петренко М.А. Использование технологии проблемного обучения на уроках иностранного языка / М.А. Петренко, А.А.  Иванова // Мир науки и инноваций. – 2015. – Т. 6. – №2 (2). – С. 13–18.
  7. 7. Петренко М.А. Технология развития критического мышления через чтение и письмо на уроках немецкого языка / М.А. Петренко, А.И.  Шепелев // Научные труды SWorld. – 2015. – Т. 7. – №3 (40). – С. 4–12.
  8. 8. Петренко М.А. Использование теории решения изобретательских задач на уроке немецкого языка / М.А. Петренко, А.Б. Майоров, В.О. Овсиенко // Научные труды SWorld. – 2015. – Т. 6. – №4. – С. 44–51.
  9. 9. Петренко М.А. Особенности использования технологии «Перевёрнутый класс» при обучении английскому языку учащихся 7–8 классов / М.А. Петренко, А.В.  Бондаренко // Научные труды SWorld. – 2016. – Т. 5. – №1 (42). – С. 45–50.
  10. 10. Петренко М.А. Ролевая игра как форма организации урока иностранного языка / М.А. Петренко, В.А.  Филина // Научные исследования: от теории к практике. – 2016. – №2–1 (8). – С. 124–127.
  11. 11. Петренко М.А. Личностно-ориентированные педагогические технологии в развитии познавательных интересов школьников на уроках иностранного языка / М.А. Петренко, А.Д.  Безбородова // Инновационные технологии в науке и образовании. – 2016. – №2 (6). – С. 181–185.
  12. 12. Петренко М.А. Массовые открытые онлайн-курсы как инновационный способ развития дистанционного образования / М.А. Петренко, Ю.И. Шишкина // Инновационные технологии в науке и образовании. – 2016. – №2 (6). – С. 189–192.
  13. 13. Петренко М.А. Воспитание толерантности на уроках иностранного языка в контексте технологии диалога культур / М.А. Петренко, А.С. Гречишкина, В.А. Филина // Инновационные технологии в науке и образовании. – 2016. – №2 (6). – С. 185–189.
  14. 14. Петренко М.А. Использование интернет-ресурсов в обучении английскому языку / М.А. Петренко, М.С.  Романенко // Научные труды SWorld. – 2016. – Т. 5. – №1 (42). – С. 38–45.
  15. 15. Петренко М.А. Социальное проектирование как педагогическая технология лидерского развития потенциала личности / М.А. Петренко, А.А. Иваница // Социосфера. – 2016. – №2. – С. 72–77.
  16. 16. Учебно-методический кабинет [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ped-kopilka.ru (дата обращения: 27.07.2016).
  17. 17. Petrenko M.A. Theoretic bases of pedagogical interaction. Procedia//Social and Behavioral Sciences. – 2015. – Т. 214. – С. 407–413.
  18. 18. Petrenko M.A. The developmental interactive technology of students' creative activity // Open Science Journal of Education. – 2015. – №3. – С. 43–47.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.